Ierse pub, 39 graden?, zwemmen! - Reisverslag uit Shanghai, China van Milou Serné - WaarBenJij.nu Ierse pub, 39 graden?, zwemmen! - Reisverslag uit Shanghai, China van Milou Serné - WaarBenJij.nu

Ierse pub, 39 graden?, zwemmen!

Door: Louwa

Blijf op de hoogte en volg Milou

03 Juli 2010 | China, Shanghai

Nohao & Nihao!

Weer een berichtje van mij :D Het gaat weer helemaal goed met me, helemaal gezond en blij :D Oh trouwens nihao is hallo in Chinees en nohao is hallo in Shanghainees :P Om het ff lastig te maken... Iemand die alleen Shanghainees spreekt, kan chinees niet verstaat :S Echt raar! maar in Nederland is het eigenlijk ook hetzelfde! Een Nederlander kan een fries ook niet verstaan!

28 juni
Vandaag was ik al om 9 uur wakker… Veelste vroeg, maar ik moest ontbijten. Ja, als je geen boodschappen haalt, komt er ook geen brood op de plank. Dus ik ontbijten. Lekker veel meloen op enzo, goed voor de vitamientjes :D Romy en Sanne hadden ook laat en waren ook vroeg wakker. Dus we zijn heel gezellig naar de apotheek gegaan, aangezien ik me hier kapot hoest! Dus hebben we even hoestdrank gehaald en tandpasta voor Sanne :P Daarna heb ik rustig gedoucht en de bus gepakt naar de Expo. Vandaag speelde Nederland weer. Op 22.00 uur Chinese tijd. Het hele paviljoen ging speciaal daarvoor een uur eerder dicht, zodat we het wel allemaal konden kijken! Dus toen we klaar waren, hebben we ons gelijk omgekleed en zijn we naar de kroon gegaan om voetbal te kijken. Was wel leuk, maar ja, alles was natuurlijk al schoon dus zijn Daisy, Lisanne en ik in de rust naar het Ierse paviljoen gegaan, want daar is ook een Irish Pub. Ook daar zonden ze het gelukkig uit en hebben Daisy en ik een wijntje genomen… Toen de wedstrijd afgelopen was, regende het en gingen we door de regen naar de taxi. En we eindigde weer in de Big Bamboo waar de rest ook was. Het was een heel erg leuke, gezellige en lange avond!!!

29 juni
Vandaag heb ik eigenlijk niets meegemaakt. Ik moest om 12 uur werken dus stond om 10 uur weer klaar om te vertrekken. Toen ik weer thuis was gekomen, heb ik alleen een beetje achter de computer gezeten, skypen, hyvesen, mailen… Je kent het wel en ik ben daarna weer gaan slapen.

30 juni
Vandaag werd ik maar moeizaam om 9 uur in de ochtend wakker. Maar ik moest wel, want ik mocht weer klaarstaan op de Expo om 12 uur… Romy en Sanne hadden late dienst dus ik was alleen klaar. Nou ja, niet alleen, maar toch… Dus ik ben thuis maar een film gaan kijken; Komt een vrouw bij de dokter. Omdat ik van iedereen hoorde dat die film echt heel goed is, had ik hele hoge verwachtingen. Het begin van de film viel me tegen, maar hoe verder de film was, hoe mooier ik ‘m vond!
Toen de ladies thuis waren, gingen we naar de Big Bamboo voor maar 1 drankje! Om gewoon lekker te kunnen ouwe hoeren… We hebben ook echt maar 1 drankje gedaan en zijn daarna lekker gaan slapen…

1 juli
Jeetje wat was het vandaag warm zeg! Ze zeggen dat het 39 graden was, maar het zou me niets verbazen als het warmer was. Als het in China 45 graden is, zeggen ze alsnog dat het 39 graden is. Bij 40 graden en hoger namelijk hoeven er een heleboel mensen niet meer te werken. Zoals de bouwvakkers enzo, mensen die buiten werken. Die mogen gewoon hun werk neerleggen en naar huis gaan. Dus het is hier altijd 39 graden of kouder ;)
Ik had wel het geluk dat ik late dienst had… Dus ik lag tot half 1 op mijn bed in de airco. Dus het heetste van de dag had ik al gehad, want dat is hier tussen 11 en 13. Op het werk ging het wel lekker. Ik stond Shop leiding, dus ik was lekker de hele tijd heen en weer aan het lopen, ik voelde me goed, was vrolijk. Maar toen kreeg ik pauze! Ik kakte toen helemaal in en ik had het me toch een partij warm! Terwijl het toen al 17.00 uur was ofzo! Dus ik was blij toen ik klaar was.
Na het werk was er een afscheidsfeestje in de Fat Olive. Een aantal van onze leidinggevende vertrekken morgen terug naar Nederland. Het was wel heel gezellig, maar ik voelde me echt niet lekker door die hitte. Dus ik ben vroeg naar huis gegaan en bovenop mijn bed geploft.

2 juli
Vandaag ging de wekker weer vroeg, ookal was ik vrij… Hoezzo? Omdat we vandaag met een groepje naar het “venetie van China” gingen. Dus om 7 uur op, douchen, aankleden, ontbijten en om kwart over 8/half 9 in de taxi. Voordat we de taxi in stapte kwamen we Ramon en Marcel nog tegen. De 2 leukste managers van wie we gistere ook afscheid hadden genomen. Die gingen ook de taxi in, alleen dan met elkaar naar het vliegveld. En wij pakte de taxi naar de metro. Moesten we nog overstappen. Gelukkig was het niet zo heel erg druk. En niet druk is kunnen staan zonder dat andere tegen je aan geplet staan. Ik heb nog wel een mooie foto van hoe het ook kan, ik zal die er wel bij plakken.
Na dat we de metro uitkwamen, hadden we geen idee waar we naar toe moesten. Wij vragen aan die Chinezen. Op een gegeven moment spraken we er 1 aan die ook Engels een beetje kon en ze bracht ons er helemaal naar toe. Want we moesten naar de bus. Na dat we een uur in de bus gezeten hebben, waren we er!!! Het was zo een leuk klein dorpje, met kanalen, bootjes, souvenirwinkeltjes en eettentjes. We begonnen met een boottocht. Het zijn van die houten kano’s en dan staat er op de achterkant zo een ventje met de peddel door het water heen te roeren. Ik heb ook nog aan het roer gestaan en ik kwam er achter dat het niet eens zo makkelijk was. Daarna zijn we heel wat straatjes door gelopen en toen kwamen we bij het Bob Marley huis, haha. Wij hebben het gedoopt tot Bob Marley huis. Romy en ik hebben nog aan de waterpijp gezeten. We hebben er heel lang gezeten en op een gegeven moment hadden we wel zo iets van ja we moeten maar een keer doorlopen. Nog meer winkeltjes, straatjes. En toen waren we aan de andere kant. Andere kant van het dorp. Op de terug weg hebben we nog ergens iets gegeten. Chinees gegeten voor de verandering. Hoe vaak ik hier echt Chinees gegeten heb, kan ik nog steeds op 1 hand tellen, hahaha! Toen we weer aan de andere kant waren, (dus bij het begin :P) moesten we nog een uurtje wachten voor dat de bus vertrok. Dus hebben een aantal een ijsje gehaald en hebben we nog even gezeten. Toen weer met de bus naar de metro en toen met de metro naar het metrostation Science en Tecnology. Sanne, Romy en ik zijn nog even naar de fakemarkt geweest om mijn jurkjes op te halen. Alleen zaten ze nog niet helemaal zo mooi. Dus ging ze ze nog even vermaken en zijn wij met de taxi naar huis gegaan. Volgende week kan ik ze ophalen. Romy en ik hebben nog bij de slager gegeten. Het is een winkel en daarin verkopen ze heel mooi vlees, brood, groente, maar alles vers. En buiten staat een BBQ, dus dan kan je je eigen vlees uitkiezen en dan doen ze het nog voor je bakken ook. Echt om je vingers bij op te eten!!! Daarna heb ik een uurtje geskypt en toen naar de Big Bamboo voor de kwart finale :D Ook deze hebben we natuurlijk gewonnen!!!

3 juli
Ik was vandaag om kwart voor 10 wakker geworden, dus in mijn kloffie naar beneden gegaan om te ontbijten. Het slaap zat nog in mijn ogen, maar zo kennen ze me nu wel tegenwoordig. Sanne was ook mee ontbijten. Na dat we gegeten hadden, hebben we onze spullen gepakt en zijn gaan zwemmen. Jaa! Ik heb een zwembad in mijn straat :D 50 meter lopen. Het is gewoon een wedstrijdbad, maar het is wel lekker. Lekker banen trekken, je voelt je gelijk weer gezond! Ik had late dienst dus ik moest om half 1 wel weg van het zwembad om te douchen enzo. Sanne bleef nog wel. Oh ja was wel leuk. Ik lag op een gegeven moment te zonnen en Sanne zat gewoon onder de parasol en ik voel een spetter. Dus ik dacht nog; oh vast van het zwembad. Begin het me toch in ene te stortregenen! Dus toen zaten Sanne en ik onder de parasol, haha. Het was net of we op de camping waren. Maar na 5 minuten was het alweer opgehouden. Dus ik naar de expo en het regende! Jeetje, dat was echt niet normaal. Onweren, bliksem… Wordt ik gebeld door Sanne. Stond ze nog steeds onder het afdakje van het hotel, want ze durfde niet te lopen, hahaha!!! Toen ik weer thuis was ben ik ff bij haar langs gegaan, maar ze was alweer rustig… We zijn even naar de family markt gelopen, want ik had echt niets meer in huis. En toen… kon ik niet pinnen!!! Echt raar :S 3 verschillende pinautomaten geweest, ik snap het niet! Dus maar heel weinig boodschappen gedaan en daarna film gekeken! Natuurlijk weer in slaap gevallen en om 3 uur ’s nachts toch maar naar mijn bedje gegaan!

Nog maar een paar weekjes en dan zit ik weer thuis!
Dikke kus Louwa

  • 17 Juli 2010 - 08:44

    Alie:

    Ha die Milou
    Nog maar twee weekjes en je bent er weer.
    Grappig dat dorp ala giethoorn want daar vond ik he ook op lijken met die bruggetjes.
    is mijn bestelling al doorgekomen? Een rode kimono voor mij en een zonnebril merk Raiben voor Mart, hij heeft wel een groot hoofd hoor.
    Je blaas weer helemaal ondercontrole?
    Liefs en tot snel

  • 23 Juli 2010 - 09:53

    Mandy:

    Heey Milou,

    Klinkt harstikke leuk wat je daar allemaal aan het doen bent. Ik ben inmiddels uit terug van mijn buitenlandse avontuur. Wanneer ben je weer in Nederland.

    Geniet er nog eventjes van!

    Kus
    Mandy

  • 30 Juli 2010 - 19:16

    Tantie:

    Nou meis het zit er bijna op ,je hebt het ontzettend leuk gehad daar in China.Ik vond het erg leuk om de verhalen van je te lezen. Ook vond ik het erg fijn om af en toe met je te skype dan was het net of je hier aan tafel zat.Wil je nog bedanken voor alle kaarten die je gestuurd heb.Een fijne en veilige vlucht terug en denk eraan wij zijn er hoor op schiphol.Een hele dikke kus en tot zondag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Feb. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 34455

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 11 April 2012

Mexico

10 April 2010 - 01 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: