Portemonee, tempel, papa jarig! - Reisverslag uit Shanghai, China van Milou Serné - WaarBenJij.nu Portemonee, tempel, papa jarig! - Reisverslag uit Shanghai, China van Milou Serné - WaarBenJij.nu

Portemonee, tempel, papa jarig!

Door: Louwa

Blijf op de hoogte en volg Milou

12 Juni 2010 | China, Shanghai

7 juni
Vandaag moest ik weer om 12 uur werken en dat was niet zo fijn na gistere. Ik lag weer veelste laat in mijn bed en ik had een redelijke kater! Gelukkig was ik niet de enige en dat deed me ergens wel goed! Haha. Na het werk ben ik nog een frietje en een kroket bij het paviljoen gaan eten en ben daarna met de taxi naar Citadines gegaan. Toen ik wilde betalen, merkte ik dat mijn portemonnee niet meer in mijn tas zat!!! Ik zat gelukkig niet alleen in de taxi, maar het was wel kut! Ik bellen naar het paviljoen… Niets… 6 keer mijn tas doorzocht… Niets… Denken, denken… Niets… En toen begon het hele gezeik. Papa opgebeld… Taxibedrijf gebeld… Naar Lonneke geweest… Op skype met papa… Ik weet dus niet of die gejat is of er uit gevallen ofzo. Na een hele lange avond naar bed gegaan en na een paar uur inslaap gevallen.

8 juni
Vandaag was ik vrij, maar ben toch optijd opgestaan. Langs Lonneke geweest, om te vragen wat ik nu allemaal moet doen. Om 12 uur had ik de bus naar het metrostation om naar de Expo te gaan. Ik ben blij dat ik papa zijn metrokaart ook had gekregen, want dat scheelde weer een heel klein beetje gedoe! Wat wel jammer was, dat het ik gistere nog niet verteld maar ik had de dag ervoor gepind! En vergeten al het geld in mijn kluisje te doen, dus er zat flink wat geld in! Normaal vergeet ik het nooit, maar ik weet niet… Maar goed ik naar de Lost & Found gegaan op de Expo… Niets… Langs een aantal info balies… Niets! In de tussentijd was Romy ook klaar en zijn we samen naar een andere uitgang dan waar ik erin kwam. Daar nog gevraagd… Niets! Net buiten de Expo lopen er altijd een paar van die politie mannetjes, daar aan gevraagd… Niets. Maar ze gingen me wel helpen. Hun bellen naar het bureau enzo (in elk geval dat denk ik want ik verstond er niet veel van :P) . Tot op een gegeven moment 1 van die mannen zei dat we mee moesten lopen. Werden we in de politieauto gebracht naar het politiebureau :S Voor een verloren portemonnee!!! In Nederland zal je dat niet snel zien. Toen hebben we 2 uur op het politiebureau gezeten voor aangifte te doen! Toen we daar klaar waren zijn we even naar de Big Bamboo gedaan voor één drankje. Dit keer was het echt maar één drankje, want daarna zijn we uitgeweest bij de Angelina’s. En toen was mijn vrije dag voorbij!

9 juni
Vandaag mocht ik weer om 12 uur op het werk zijn! Het was natuurlijk weer eigenlijk net ietsjes te laat geworden, maar ach! Nog minder dan 2 maanden en dan kan ik iedere dag heel veel slapen! Haha :D Na het werk ben ik eventjes met Romy wat paviljoens gaan bezoeken. Het Braziliaanse, de USA en het Zuid Afrikaanse! Die laatste moest van mij, haha :D. En eigenlijk ben ik daarna gelijk gaan slapen, want ik was best moe na een nacht met 2 uurtjes slaap :$

10 juni
Vandaag was ik weer eens een dagje vrij en ben redelijk op tijd opgestaan. Lekker gaan ontbijten, al komt dat ontbijt me hier wel een beetje door de neus. Het is echt iedere dag hetzelfde. Nooit eens even iets van variatie. En omdat ik heel veel dingen gewoon niet voor ontbijt eet, zoals frietjes, noodles, gekookte groente prutje. Maar daarom eet ik bijna altijd hetzelfde hier voor ontbijt! Witte boterhammen, croissants, yoghurt en soms een sandwich. Maar we krijgen het tenminste en ik moet niet zeuren!
Sanne en ik zijn vandaag naar een tempel geweest. De Jing’an tempel! Met de bus naar de metro gegaan en de metro gepakt daar naartoe. Ja, als je je portemonnee kwijt ben met veel geld, moet je even zuinig aan doen. Maar daarna zijn we wel heerlijk gaan lunchen enzo, want toen we waren aangekomen was het alweer dik in de middag! Ook hadden we een heel erg goed uitziende sushi winkel gezien en daar moest ik sushi halen (van mezelf) na dat we bij de tempel waren geweest. Dus zijn naar die tempel. Heel mooi en leuk enzo en na een half uur waren we weer buiten. En daar ging het mis. We zagen een park, zijn er doorheen gelopen, drankje op het terras gedaan en toen naar de metro. Het eerste wat ik dacht toen de taxi stopte; SUSHI!!! Vergeten… Komt wel weer! Het was echt een heerlijke dag. Alleen jammer dat de taxi stopte bij de supermarkt, want dat moest ook nog gebeuren. Daarna een was thuis gedraaid en toen maar weer eens naar de Big Bamboo. Het was ladies night daar! Dus het was weer heel erg gezellig. En op tijd naar mijn bedje geweest.

11 juni
Vandaag moest ik weer werken om 10 uur en Romy ook. We hadden besloten om met de taxi te gaan, want dan kan je een half uurtje tot 3 kwartier langer blijven liggen! Dus wij met de taxi naar de Expo. Maar het was zo een chaos op de weg dat we te laat op het werk waren. Niet veel hoor… 10 minuten ofzo. En we waren echt optijd weg gegaan! Dus wij moesten de middag groep voorzien van drinken… Jeetje wat is dat erg zeg :P Dus toen we klaar waren, zijn we lekker terug naar Citadines gegaan en gedoucht! Het wordt echt steeds warmer en warmer hier! In de avond hadden wij hiphop dansles. Elke maand zijn er activiteiten waar je je voor in kan schrijven, zo ook het hiphopdansen! Ik en nog 7 andere meiden in de taxi naar de danszaal toe. Eén groot feest :P Haha Het was echt heel erg gezellig en hebben echt heel wat afgelachen. Daarna even een zooitje goeie voornemens uitgesproken aan elkaar. “Ja, ik ga gezond leven” “En ik ga wat vaker sporten weer”. Voor dat we thuis aankwamen zijn we nog wel even langs de Starbucks geweest voor een fruppucino :P HAHAHA!!! Hoezo voornemens? Toen we thuis waren hebben we weer ff gedoucht en zijn naar de Big Bamboo gegaan. En daar hebben we met een grote groep voetbal gekeken. Lekker dagje gehad!

12 juni
PAPA JARIG!!! Vandaag half 1 wakker en om half 2 de bus gepakt. En om half 4 weer gaan werken. Het was vandaag een latertje en ik had een afspraak met thuis, dus het kwam allemaal niet zo uit. Uiteindelijk door van alles en nog wat was ik om 22 uur NL tijd op skype en toen waren alleen Martin en Alie er nog maar. Ik heb in elk geval mijn vader gefeliciteerd en even lekker weer een uurtje gekletst ofzo. En daarna ben ik lekker naar mijn bedje gegaan!

Weer even een verhaaltje hier en ik hoop de schade nog steeds een keer in te kunnen halen, maar ik denk dat dat in Nederland wordt, haha!

Dikke kus Louwa

  • 30 Juni 2010 - 16:36

    Alie:

    ha die griet
    Wat een schrik je portomonee kwijt, nog steeds niets gehoord van de politie? Hopelijk heb je een niet al te grote strop. Volg je de voetbal daar in China?
    Heel veel lieve groeten ook van Mart liefs Alie

  • 01 Juli 2010 - 14:00

    Je Moeder:

    Hallo kind,
    Gaat het allemaal een beetje in de warmte daar? Nog een maand! Het gaat nu wel allemaal heel snel.Wat lees ik goede voornemens. Ach, geniet er nog maar even van,dan komen die goede voornemens wel in Nederland. Lekker, aardappelen met jus, groente en een stukje vlees. Weg met de rijst en de noodles. Kus en tot snel op Skype.

  • 06 Juli 2010 - 20:51

    Alie:

    hoi lieverd
    dank voor je kaartje, tel je de dagen al?
    nog even en dan zit je weer hier in holland wat nu helemaal oranje kleurt door de voetbal.
    liefs ook van mart Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Feb. 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 34407

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 11 April 2012

Mexico

10 April 2010 - 01 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: