Inkopen Romana, afscheid, KTV - Reisverslag uit Shanghai, China van Milou Serné - WaarBenJij.nu Inkopen Romana, afscheid, KTV - Reisverslag uit Shanghai, China van Milou Serné - WaarBenJij.nu

Inkopen Romana, afscheid, KTV

Door: Louwa

Blijf op de hoogte en volg Milou

30 Mei 2010 | China, Shanghai

Hooi iedereen!

Hoe gaat het daar in het kleine Nederland? Hier gaat het nog steeds super goed. Nou maar weer een verhaal over wat ik allemaal weer heb meegemaakt!

24 mei
Vandaag heb ik eerst gewerkt op de expo! Daarna ben ik met papa en mama naar de fake markt gegaan, want die zijn hier nog steeds in Shanghai. We moesten inkopen doen voor het lieve zusje van me! Ze heeft namelijk een heel boodschappenlijstje meegegeven aan mijn ouders van wat ze allemaal wil hebben. Na flink te hebben afgedingd en we haar inkopen hadden gedaan, en trouwens ook nog all stars voor mij hebben gekocht, hebben we daar wat gegeten. Er zitten daar namelijk ook gewoon restaurants enzo. Wel een beetje jammer dat je daar niet kan afdingen ;) Maar we hadden best redelijk gegeten. Daarna heb ik gewoon weer de taxi naar huis gepakt en zijn papa en mama ook naar hun super de luze heerlijke hotel gegaan. (Ja, ik ben jaloers! Haha)

25 mei
Vandaag weer ochtend shift gehad. Ik heb dit speciaal gevraagd, want dan kan ik gewoon in de avond met mijn ouders zijn en heb ik nog iets aan mijn dag. Maar vandaag kreeg ik te horen dat er waarschijnlijk één van de studenten naar huis moest. Dus het was niet zo een heel erg gezellige dag. Niemand zag het namelijk aankomen, in elk geval ik niet. In de middag kwamen papa en mama langs de Expo, want die waren natuurlijk ook heel erg benieuwd. Volgens mij vonden ze het wel leuk! Haha mijn vader was natuurlijk weer grapjes enzo aan het maken aan mijn kassa en mijn collega's maar raar kijken. Haha! Ze zullen wel gedacht hebben; wat een rare vent! :P Sorry pap haha!
Toen ik klaar was, waren papa en mama al naar hun hotel gegaan en wij zijn met een hele groep naar de Melones gegaan. Melones is wel een hele leuke tent met live muziek. Maar goede live muziek, geen Chineze maar gewoon op aanvraag. Zelfs Anouk zong ze :D Heel gaaf. Na een lange avond lag ik in mijn bed.

26 mei
Ik was vandaag weer een dagje vrij en ben met papa en mama weer naar de fake markt gegaan om toch nog de laatste dingetjes te halen! En ja ook die waren voor Romana ;) Daarna zijn we met de metro naar Nanjing road gegaan en hebben we daar op een terrasje een drankje gedaan. Toen heb er nog een vent papa nagetekend, maar hij leek er helemaal niet op!!! Hahaha! Eigenlijk hadden we de tekening gewoon moeten kopen, want dan hadden jullie het ook kunnen zien! Haha het enige wat het zelfde was, was zijn bril! Daarna heb ik me nog heerlijk als een Chinees gedragen want ik ben op het terras in slaap gevallen! Ik lag gewoon lekker :P Ik weet niet of ik het al eerder heb verteld maar Chinezen slapen overal. Niet alleen in de metro of bus, maar ook in de Mac Donalds, op de Expo, overal! En niemand die raar opkijkt. Vooral op ons paviljoen slapen er veel Chinezen. Zo lekker op dat nep gras! Maar goed daarna werd ik niet zo lekker. Verstopte neus, koppijn, warm, koud... Bah! Dus zijn we in mijn straat een pizza wezen eten en ben ik daarna naar mijn bed gegaan, gaan slapen.

27 mei
Vandaag eerst weer gewerkt en daarna zo snel mogelijk naar huis gegaan want vanavond was de laatste avond met papa en mama! Morgen gaan ze alweer naar huis :( En dan zie ik ze 1 augustus pas weer.
Dus ik naar huis gegaan en daar waren hun ook. We zijn heerlijk uiteten geweest bij Element Fresh! Dat zit ook bij mij in de straat en dat is een heel gezond restaurant. Met alleen maar gezonde dingen. Dus frietjes bij je visje kan je niet krijgen :P Maar het is wel heel erg lekker eten. Ik had een overheerlijke grote smoothie. Echt die smoothie ga ik echt vaker halen! Ik was ook bijna verplicht er één te nemen van mijn moeder. Ik denk zo dat ze het gevoel heb, dat ik nog een klein beetje vitamine binnen krijg :P
Daarna zijn we nog heel even naar mijn kamer gegaan om de laatste spulletjes van mij aan hun te geven, zodat hun vast wat mee naar Nederland konden nemen. En daarna was het afscheid. Heel raar maar ik had het gevoel dat ik ze gewoon de volgende dag weer zou zien. Maar ik zie ze pas 1 augustus weer! Daarna ben ik gelijk gaan slapen.

28 mei
Vandaag moest ik vroeg werken op de Expo. En vandaag om half 1 vliegen papa en mama weer terug. Ik had mijn telefoon in mijn zak gelaten om een beetje op de tijd te kijken, zodat ik wist wanneer ze in het vliegtuig zaten, wanneer ze zouden opstijgen en dat soort dingen. Wist ik veel dat ze 5 kwartier vertraging hadden :P Ik had vanochtend trouwens ook nog even gebeld met ze om nog heel eventjes gedag te zeggen.
Maar goed na het werk ben ik naar huis gegaan, lekker alleen gegeten. Beetje achter mijn computer gezeten en daarna... Flink uitgeweest!!! :D Dat had ik natuurlijk al bijan 2 weken niet meer gedaan dus ik heb er extra van genoten. We zijn naar sin geweest. Debby was om 00.00 uur jarig dus moesten we wel even uitgaan! Ik vind aan Sin niet zo veel aan. Ja leuk dat het op de 23ste verdieping is ofzo, maar er mist toch iets. Ik zal wel is wat meer foto's van het uitgaan maken! Is wel leuk toch?

29 mei
Vandaag best wel vroeg wakker geworden voor een vrije dag! 13.00 uur! Ik ben daarna eerst maar even bij Romy op de bank wezen hangen en ben toen maar weer terug naar mijn kamer gegaan. Een beetje opgeruimd, voor zover dat nog kan met die ontplofde bom hier :$ En om 16.30 uur was ik zo moe van het opruimen dat ik maar weer ben gaan slapen tot 19.00 uur. Ik denk dat ik het nodig had, haha. Daarna wilde ik met Prescilla en Pam bij Element Fresh gaan eten, dat heb ik ook gedaan. Maar daar zaten Judith en Leonore ook, dus zijn we daar aangeschoven. Later kwam Janine binnen, die wilde het eigenlijk mee nemen maar die dacht, ach het is toch veel gezelliger dan alleen thuis eten, dus is ook aangeschoven. Later kwam Serdar en zijn vriend binnen en die schoven ook gezellig aan. Dus was het weer 1 grote gezellige boel en er was nog live muziek dus al met al... een hele gezellige avond!
Daarna ben ik nog met Romy, Sanne, Prescilla, Joey en nog een paar naar de Melones geweest. Weer naar April geluisterd. April is de zangeres van de liveband en de eerste keer dat ik daar was, leerde ik haar al kennen. Het is echt een hele leuke meid met wie je onwijs kan lachen! :D Toen het was afgelopen ben ik lekker naar huis gegaan en gaan slapen.

30 mei
Vandaag weer een werkdag op de expo. Ik merk aan mezelf dat ik er minder zin in begin te krijgen. Maar als ik dan aan het werk ben, is het toch wel weer gezellig.
Toen ik klaar was met werken, heb ik me weer even ingeburgerd en ben tussen de Chinezen gaan slapen op het paviljoen. Tot ik in ene wakker schrok van Prescilla die boven op me sprong. Het was mooi weer en ik lag heerlijk in het middagzonnetje. En ja dan val je heerlijk in slaap! Daarna zijn we even naar Starbucks gegaan voor een oppepper, want die had ik echt nodig! Toen zijn we naar huis gegaan, lekker weer gezond gekookt en zijn Romy, Sanne en ik in de avond naar de KTV gegaan naar een verjaardag van een Chineze buddy. Ze had speciaal voor ons een zaal afgehuurd om het met ons te vieren. Lief he! We waren weer eens met een hele grote groep en hebben weer heerlijk gelachen!

Ik hoop dat jullie weer blij zijn met mijn verhaal en ik zal de schade nog steeds een keer proberen in te halen, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan!

Dikke kus Louwa

  • 21 Juni 2010 - 06:35

    Ikke:

    Joh is er nu helemaal niemand meer die op jouw verhalen reageerd nou zeg leuk dan. Doe je zo je best om iedere keer weer een update te schrijven en dan nemen ze niet eens de moeite om daar op te reageren, maar wel lezen natuurlijk ,zo zie je maar he van je vrienden moet je het hebben hahahahahha.Nou ik vind het wel iedere keer leuk om te lezen dus hier even een berichtje van je tantie, ga zo door spook ik lees het iedere keer weer met veel plezier, zie dat je het een beetje moeilijk heb nu maar hou vol voor je weet sta je weer op schiphol. Dikke kus.

  • 25 Juni 2010 - 18:31

    Alie:

    Ha die milou
    Blij verrast met je kaart met krabbel erop.
    Zijn mijn kaarten nu al bij je aangekomen???
    Hoe gaat het verder? het is al weer even geleden dat we wat van je konden lezen. is het zo dat er niets meer gebeurt en de sleur uitgebroken of heb je het druk met andere zaken.
    We genieten hier nu van de zomer eindelijk!! Zet hem nog even op over een maand sta je weer op neerlands bodum.
    Liefs ook van mart, Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Feb. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 34450

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 11 April 2012

Mexico

10 April 2010 - 01 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: