B-day Romy, ziekenhuis, Ferry Corsten - Reisverslag uit Shanghai, China van Milou Serné - WaarBenJij.nu B-day Romy, ziekenhuis, Ferry Corsten - Reisverslag uit Shanghai, China van Milou Serné - WaarBenJij.nu

B-day Romy, ziekenhuis, Ferry Corsten

Door: Louwa

Blijf op de hoogte en volg Milou

15 Mei 2010 | China, Shanghai

Hooi schatten!

Niet schrikken van alles hoor! Al weten de meeste al wel wat er gebeurt is allemaal en kennen het verhaal al! Het begon allemaal op een donkere ochtend... Haha ;)

8 mei
Vandaag beroerde k*t dag nummer 2! Ik heb mij ziekgemeld van de Expo en ik heb de hele dag op bed gelegen. Alleen maar liggen slapen, ibuprofen pakken, water drinken en weer slapen. En die steken bleven maar komen en gaan. Ik dacht eerst dat het aan mijn ongesteldheid kwam, maar dat kon niet want het was hoger. Maar ik dacht gaat vanzelf wel weer over. Wat vanzelf komt, gaat ook weer vanzelf!
In de avond zijn die meiden bij mij op mijn kleine studiotje gekomen en hebben voor me gekookt! Echt heel erg lief! Ik was niet meer misselijk, dus ik heb wel gewoon iets gegeten. Niet veel maar toch! In de avond heb ik alles bij elkaar geraapt en naar Prescilla haar huis gegaan! Het was Romy haar verjaardag om 00.00 uur! Dus we hebben de boel versiert en relaxt met elkaar gezeten. En toen maar weer gaan slapen!

9 mei
Weer de hele dag op mijn bed gelegen! Weer een slaapdag! Ook heb ik vandaag heel veel geskypt vanuit mijn bed. Prescilla heeft namelijk een lange internet kabel en ik heb maar een korte en met die korte red ik me mijn bed NET. Op het voeteneind en met die van Prescilla kan ik gewoon lekker onder mijn dekbed liggen enzo. Maar goed dus weer veel geslapen. Einde van de middag begon ik me beter te voelen. Lekker gedoucht en gewone kleding aangetrokken. Een beetje rustig in mijn kamer gerommelt, nou ja meer de rommel maar weer eens opgeruimd! En toen werd ik meegevraagd om in de avond mee te gaan eten bij las tapas. En ik had eerst zo iets van ik ga niet, want ja... Helemaal fit ben ik nog niet. Maar toen zeiden hun ook, ja het is nog een beetje voor Romy haar verjaardag en eten moet je toch. Toen ben ik maar meegegaan. Het was wel heel gezellig. Sanne was niet mee, want die had het even druk. Dus we zijn met zn 4e gegaan. Dus we kregen de kaart en dachten allemaal, tapas 4 kleine hapjes. Dus wij hadden zo iets van iedereen zoekt er 3 uit en we hadden nog 2 soorten brood. Nou we hebben het geweten.
We werden eerst op een andere tafel gezet want de tafel was te klein. En toen kwam het. Maar niet van die kleine schaaltjes, maar gewoon borden kwamen eraan!
En het bleef maar komen, en op een gegeven moment paste er gewoon niets meer bij! Alles paste er net op. We hebben echt lang niet alles opgekregen, al waren we best wel een eind op weg :P Maar we hebben gewoon een doggybag gevraagd. Dat kan hier ook allemaal.
Deze avond vroeg gaan slapen maar weer, want ik was voorplan weer te gaan werken.

10 mei
Vandaag begon ik me, net als gistere avond, eindelijk weer een beetje goed te voelen. En ik ga gewoon weer werken vandaag. Ik hou er niet van om op bed te liggen, dus ik ben gewoon vroege dienst gaan draaien. Ik had af en toe nog wel die steken, maar voor de rest ging het wel. Lekker poffertjes gebakken!
In de avond heb ik met Prescilla en Pam bij Natasja en Diane gegeten. Met een hele groep. Heel gezellig, het was net BBQ'en zonder BBQ. Lekker allemaal kleden en kussens buiten gelegt en daarop gegeten. Sla, eiersalade, stokbrood, spiesjes en nog veel meer. Het was lekker.
Daarna nog met Maartje en Prescilla film gekeken; dear John! My god, wat een mooie film is dat! En toen gaan slapen.

11 mei
Vanochtend kwart over 4 wakker met onwijze krampen! Echt niet meer normaal! Ik dacht eerst wat moet ik doen? Toen ben ik maar Prescilla gaan bellen om te vragen wat ik moet gaan doen. Dus ik haar wakker gebelt, ja vind je het gek. Kwart over 4! En ze zei ja bel Lonneke op, mijn tijdelijke moeder! ;) Voordat ik Lonneke had wakker gebelt, heb ik eerst nog 6 keer naar haar nummer gekeken voordat ik haar echt wakker belde. Maar na 3 minuten ofzo toch maar gedaan.
Het deed zo een pijn. Ik moest er ook gewoon van janken :S Maar goed.
Lonneke kwam naar me kamer, ik denk dat ze er nog niet eens een halve minuut was en dat ze zei dit is niet goed we gaan naar het ziekenhuis. Ik dacht naar het ziekenhuis?? :| Hier in China? Gewoon alweer in het buiteland naar het ziekenhuis, eerst ook al in Zuid Afrika!
Dus ik me aangekleed, taxi gepakt en naar het ziekenhuis gereden. En Lonneke zei al niet schrikken, we moeten eerst door het normale ziekenhuis heen, voor dat je bij de internationale afdeling komt. We liepen dus door een gang heen, maar daar lagen gewoon mensen met bedden en al erin. Ik kon ze gewoon allemaal zien, geen gordijntjes niets! En allemaal andere mensen zaten op een paar stoelen en op de grond bij hun vrienden of familie. Je kon gewoon alles bij ze zien :S en dan bedoel ik niet dat ze geen dekbed en kleding hadden maar gewoon waarom ze naar het ziekenhuis zijn gekomen. Ik heb maar geprobeert niet zo heel erg goed te kijken. Toen na 32 deuren, 6 liften en 57 gangen (oke beetje overdreven) maar dan kom je bij een deur van het internationale ziekenhuis wat op slot zit :S Dus Lonneke bellen naar een nummer wat we zagen staan. Moesten we ergens anders zijn. Ja stom er hing een blaadje bij, hadden we kunnen weten. Als het in het Engels hing ofzo i.p.v. Chinees! Dus wij aan een man gevraagd enzo. Nou we waren er. Eén grote show daar, net als ik Afrika. Dingen waarvan je denkt het kan toch niet waar zijn!
Er kwam dus een "zuster" naar me toe, in haar Snoopy pyjama! Hoe kan ik die nou serieus nemen :S Maar goed, niet op letten. Die brengt je naar een kamertje en ik moest mijn gegevens invullen, terwijl ik al geregistreerd was in het ziekenhuis, maar ach. Zij ging de docter halen voor me, aardig van haar. Ik denk dat ze die docter uit een coma moest trekken, want ik was de enige op de hele afdeling en het duurde echt 20 minuten ofzo. Ondertussen had ik die kamer al 6 keer gezien en ik had al een schone handdoek van tafel gepikt en over mijn kussen heen gelegt. Oh ja, je ligt daar op een tafel met een kussen erop. Maar zo een viezig kussentje weet je wel, dus ik dacht ik doe er mooi een, ja echt waar een schone, handdoek overheen.
Toen kwam de docter, eindelijk een witte jas. En zo een ding om de nek om naar je ademhaling te luisteren is dat toch? Nou dat ding gebruikte ze dus om ergens naar te luisteren, bloeddruk meten, beetje duwen, vragen stellen en toen zei ze je krijgt een prik in je bil en we gaan even bloed afnemen :O Neeee! Niet weer!!! Gewoon een deja vu met Afrika!
Dus ik zitten, zij bloed afnemen. Ik dacht ik ga nu liggen anders ga ik vanzelf wel. Want ik werd helemaal dizzy ervan. Stomme naalden allemaal. Toen heb ze gelijk ook maar ff die prik in mn bil er in gejenst. Ik was er wel in één keer vanaf. Haha, geluk bij een ongeluk.
Nou zij alles in het labaratorium bekijken, nou ja ik denk in een labaratoriumpje ofzo :P En toen kwam ze terug, ja je heb een maaginfectie :O Ik dacht wat is dat dan?? :| En nu?? Ik krijg 3 soorten medicijnen, waaronder antibiotica. Ik heb geen idee wat ze doen maar ik weet wel dat ik mocht dokken en niet zo een beetje ook. Dus ik moest eerst pinnen want ik had dat geld niet in mijn portomonee zitten. Maar ze wilde liever dat ik met creditcard betaalde, ja schat dan moet ik die wel hebben! Ja maar dan kon Lonneke wel even voor me voorschieten, dat bepaalde zij gewoon even. Haha dus ik ging gewoon pinnen en bracht haar het geld. En dat was het hele ziekenhuis verhaal.
Ondertussen was het half 8, want we hebben tussendoor zo vaak en zo lang moeten wachten. Nou toen liepen we terug naar de taxi toen zei ik tegen Lonneke dat die taxi chauffeur moest opschieten, omdat ik anders mijn bus ging missen. En toen zei zij; denk je nu echt dat je werken gaat? Ik dacht NEE! Niet weer een dag thuis zitten! Achteraf wel beter, want ik had af en toe nog wel steken. Oh ja ik mag alleen ligt verteerbaar eten, dus yogurt, kippensoep en dat soort bende. Toen heb Joey nog heel lief boodschappen voor me gedaan, terwijl ik dat ook heus wel zelf kon :P Maar wel heel lief!
En maar weer vroeg naar bed!

12 mei
Vandaag weer niet mogen werken vanwege die maaginfectie. Dus echt weer een nutteloze dag vandaag! Mijn kastjes een beetje opgeruimt, want ik gooi altijd alles er gewoon in. Haha! Ik ben nog even bij Pam langs geweest, in het zonnetje gezeten. Zelftoetsen gemaakt, want dat moest ik ook echt een keer gaan doen. Over een paar dagen namelijk examen. In de avond kippenbouillon gegeten, nog even filmpje gekeken. "Brothers" ook zo een mooie film! En toen maar weer gaan slapen.

13 mei
Vandaag examen. Er stond om 10 voor 9, maar het was dus half 9 :S En we waren 2 minuten over half 9! En we mochten het niet meer maken :S Achterlijk, maar ja. Volgende week nieuwe kansen. Toen maar door gegaan naar de Expo, want ik kon en mocht eindelijk weer werken. Ik zat nog wel steeds aan mijn medicijnen en mijn yogurt enzo maar voor de rest ging het best wel goed!
Het was wel een rustig dagje, want ik heb eerst met Joey een paar kasten in elkaar gezet voor in de kiosk, voor de paraplu's die we verkopen. 2 uur over gedaan. Daarna met Romy in de cafetaria gestaan, eventjes en toen pauze en toen weer cafetaria.
Na het werk ben ik naar de Big Bamboo gegaan, want 2-Shanghai had een BBQ georganiseert. En eerst wilde ik niet gaan, want ik mag toch niets eten. Maar het is maar goed dat ik wel ben gegaan. Lonneke en Micheal waren er ook, dus ik zat het met Lonneke een beetje zo te bespreken. En groentes zijn ook ligt verteerbaar, gekookte dan. Dus ik mocht wel eten alleen goed kauwen, rustig eten en opletten wat ik eet. Ik moest mijn bordje van te voren laten zien aan Lonneke, want die ging het goed keuren of niet :P
Was wel heel erg gezellig!

14 mei
Vandaag weer op de expo werken! Eerst in de cafetaria gestaan en toen in de kiosk. Ik heb veel chocola verkocht vandaag :P Je moet die Chineze gewoon een beetje voor de gek houden, vinden ze leuk. En ze verstaan toch niet wat je zegt.
Daarna ben ik in mijn eentje nog even naar het Thaise paviljoen geweest :D Heel gaaf! Ik heb nu ook net als al die andere Chineze zo een stempel paspoort gekocht. Dan kan je van elk land een stempel vragen, van dat je er geweest bent. Is wel leuk.
Toen met de taxi naar huis gegaan, bij een heel gezellige taxichauffeur in de taxi gezeten. Hij sprak denk ik 10 woorden Engels, maar het was de eerste Chinees die niet Chinees bleef praten maar uitbeelden wat hij bedoelde.
Thuis beetje op mijn hyves gezeten en in de avond uitgegaan naar M2. Daar draaide onze Hollandse DJ Ferry Corsten, dus wij met een groep daar naar toe. Was wel heel leuk! Alleen mocht niet drinken en dan voel je overal Chinezen tegen je aan beuken! Maar goed, daarna nog eventjes mac gepakt en naar huis gegaan.


15 mei
Vandaag weer tot 14.00 uur uitgeslapen want ik was vrij. Er is vorige week een meisje naar huis gegaan vanwege privé redenen. En vandaag is daar een nieuw meisje voor in de plaats gekomen. Dus even kennis gemaakt met haar! Want ja ze komt toch wel in een hechte groep terecht dus we gingen samen even buurten. Want dan leert ze de andere ook kennen! Nou het is wel een kwebbeltante en er is geen reden om te denken dat zij zich buiten gesloten zal voelen. Die red zich wel! :D
Even met Debby naar de Starbucks gegaan, want ik ben helemaal verslaafd aan die frappucino caramel!! :D I love it!
Verder... Wat heb ik verder gedaan... Oh ja ik had nog 3 dvd's gekocht, lekker goedkoop hier!! Haha ongeveer een euro voor de nieuwste dvd's en nog goedkoper voor de wat oudere. In de avond GTST gekeken op mijn laptop!
Morgen weer werken!

En ik leefde nog lang en gelukkig ;)
Dikke kus Louwa

P.S. Voor de mensen die benieuwd zijn naar mijn kamer, heb ik een paar foto's erop gezet!

  • 01 Juni 2010 - 17:01

    Daphne:

    Liefje,

    wat een verhaal zeg gaat het allemaal weer goed nu? xx
    Sorry dat me reactie zo lang op zich heeft laten wachten maar ben zooo druk met school vrijdag me hele plan dus even inleveren en ik ben nog laaaaang niet klaar hihihih nachtwerk en veeeel koffie dus (A)
    schatjee veel plezier nog!

    Dikke kus en rustig aan he! (l)

  • 01 Juni 2010 - 21:50

    Maaike:

    heeey milou

    jeetje wat een verhaal weer zeg... kan ook alleen jou weer gebeuren, een maaginfectie wel echt vervelend zeg...in nederland heeft ze nooit wat ;) Nou meis geniet er nog van he! en doe rustig aan ;) vind het toch wel fijn als je weer helemaal heel terug komt ;) tot snel (K)

  • 02 Juni 2010 - 08:25

    Mama:

    Hoi darling,
    Eindelijk weer eens een verhaal. We kennen die natuurlijk al wel, maar toch weer leuk om te lezen. Ook weer een paar leuke foto's erbij. Wie zijn al die kanjers? Ziet er allemaal heel gezellig en leuk uit. We weten dat je het ook heel leuk hebt met al die jongens en meiden. Lastig weer hoor, werken in Nederland! Het begint hier nu ook gelukkig mooi weer te worden.

  • 02 Juni 2010 - 11:13

    Ikke:

    Haai spook
    Ja dat verhaal van het komt vanzelf en het gaat vanzelf dat ken ik ook hoor dus het zal wel in de familie zitten.Maar weer erg leuk om jou belevenissen te lezen,het meeste had ik al via skype gehoord, ha nog maar een week of 8 en dan ben je alweer terug vind ik niet erg want dan schiet het voor ons ook op he.
    Dikke kus Tantie

  • 02 Juni 2010 - 17:13

    Alie:

    Ha die Milou
    Wat weer een toestand met je buik maar dat ben je nu natuurlijk al lang weer vergeten en hopelijk komt het niet weer.Heb wel uitgekeken naar je verhalen geniet er altijd van.
    Ga door met genieten en tot de volgende keer.
    liefs Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Feb. 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 34453

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 11 April 2012

Mexico

10 April 2010 - 01 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: