Paviljoens, Yuyuan Gardens, Financial Tower - Reisverslag uit Shanghai, China van Milou Serné - WaarBenJij.nu Paviljoens, Yuyuan Gardens, Financial Tower - Reisverslag uit Shanghai, China van Milou Serné - WaarBenJij.nu

Paviljoens, Yuyuan Gardens, Financial Tower

Door: Louwa

Blijf op de hoogte en volg Milou

23 Mei 2010 | China, Shanghai

Nihao!

Jaaa weer een bericht van mij! Hebben jullie weer iets om te lezen! Ik vind jullie reacties altijd leuk en nog bedankt voor alle lieve berichtjes die ik heb gehad! Daar gaan we dan...

16 mei
Vandaag een werkdagje! Alweer... :P Stond in de cafetaria en het was best rustig. Ik zal trouwens een keer even goed foto's van alles maken, misschien snappen jullie me dan ook ;) Maar goed rustig dagje dus en ik had vroeg dus ik had de middag nog vrij! :D
Ik ben met Thea, Marcel, Maarten, Dita, Lisanne, Yordi en Joey naar het Franse, Zwitserse en Spaanse paviljoen geweest!
Het Franse paviljoen was niet zo heel erg veel aan! Maar ik heb wel een boel foto's gemaakt... Ze waren me iedere keer kwijt omdat ik zoveel foto's van alles maak.
Daarna naar het Zwitserse. Eerst liep je een heel stuk en dan had je allemaal van die verrekijkers met plaatjes erin en dan eindigde je bij een soort van skilift die nog een rondje ging maken! We hebben wel gelachen!
Daarna zijn we naar het Spaanse paviljoen geweest en dat was wel heel erg leuk! Eerst stond je in een zaal met overal om je heen schermen en dan kwamen stieren op je af en allemaal juichende mensen. Echt heel erg gaaf! Dan kwam je bij allemaal foto's van hoe mooi Spanje is en toen bij een enorme baby!! Echt tot in de details nagemaakt! Heel vet!
Weer met de taxi naar huis en heb ik met Romy nog een pizzatje gegeten, filmpje gekeken en naar bed gegaan.

17 mei
Vandaag moest ik om 14 uur beginnen met werken. Om 14 uur was het paviljoen ook al gesloten, want wij moesten de voorbereidingen doen voor 18 mei.
Ik heb van 7000 glazen, samen met nog een paar andere, het stickertje eraf moeten halen! Daarna moesten ze door de vaatwasser heen en gepoleert worden. Verder hebben we nog op het paviljoen zelf tafels klaarzet voor de dranken enzo!
Toen ik thuis kwam was ik kapot en ben ook gelijk gaan slapen. Morgen een lange dag!

18 mei
Ja, jullie zullen nu wel denken... Waarom is 18 mei zo een belangrijke dag! Omdat papa en mama vandaag in Shanghai komen!!! Haha oh ja en Willem Alexander en Maxima :P Die voorbereidingen waren ook niet voor mijn ouders maar voor Alex en Max! Beetje jammer... :P
Maar deze dag begon al heel erg vroeg, want we moesten om 9 uur op het consulaat zijn. Dus om 7 uur in de ochtend de bus... Met de bus naar het metro station en toen moesten we een heel stuk lopen naar het consulaat. Het was echt wel een half uur lopen! Hadden we geen metrostation dichterbij kunnen pakken?? Die is er vast wel!
We zouden daar de bussen moeten vullen, want in de bus moeten minimaal 30 personen zitten om op de Expo parkeerplaats te mogen en de bussen hadden we weer in de avond nodig. Dus wij allemaal in de bussen zitten... Nou wij zaten echt met zn 10e in een bus :S maar we mochten wel op de parkeerplaats... :S Die organisatie in China af en toe!
Om 11 uur waren we op de expo en hadden gelijk pauze tot kwart voor 12. Dus tot hier was het eigenlijk een best wel nutteloze dag :P Maar jammer dan...
Daarna moesten we allemaal op het paviljoen staan om Alex en Max te verwelkomen. Iedereen een oranje paraplu, want het regende natuurlijk! En een oranje zakdoek om mee te zwaaien. Nou daar kwamen ze hoor! Met beveiliging en alles. Waar ze alleen niet op hadden gerekend is dat op het moment dat ze aan kwamen er ook een horde fotograven aankwamen! Ze konden er niet meer tegen op... Dus hun een rondje maken over het paviljoen en toen gingen ze weer. Daarna hadden we een borrel voor 1200 VIP's. Was wel ff leuk om te doen, maar niet bijzonder.
En daarna gingen we naar het theater voor nog een borrel voor dezelfde VIP's geloof ik... En toenn!!! Waren we klaar en toen regende het keihard! Ondertussen was het al half 12 in de avond. Maar de taxi's zijn nergens in Shanghai te bekennen als het regent want dan wordt hun auto aan de binnenkant nat! Door alle doorweekte mensen die ze meenemen. Uiteindelijk zaten we toch in de taxi en was ik opweg naar mijn papa en mama!!!
Ik naar hun hotel en ben bij ze blijven slapen. Het was wel een klein rot kamertje maar het ging net!
We zijn vroeg gaan slapen, want de dag daarna konden we de heledag bij praten en moesten we vroeg op!

19 mei
Om half 8 ofzo ging de wekker alweer! Lekker ontbeten daar in het hotel. Daar kan Citadines nog wat van leren! Maar papa en mama hadden nog hun laatste dag van de reisorganisatie dus ik mocht een dagje met die hele groep mee. Lief he!
Dus we zijn met de bus naar People Square gegaan. En daar zijn we naar 2 verschillende musea geweest. Het eerste museum was niet zoveel aan, dus we waren al snel buiten en hebben lekker in het zonnetje gezeten. Daarna gingen we naar het andere museum en dat was wel heel erg leuk! Want ze hadden daar een miniatuur Shanghai. Een maquette heet dat ofzo? Dat was zo leuk. Ik heb Citadines nog proberen te zoeken,maar die kon ik zo snel niet vinden. Wel zag je de Expo en het Nederlandse paviljoen. Heel vet!
Toen we klaar waren zijn we met de bus naar een restaurant geweest voor de lunch. Chineze lunch... Had ik al lang niet meer gehad! Haha en dat meen ik, want ik eet hier bijna nooit Chinees! Wel lekker gegeten hoor!
De Yuyuan Gardens was onze volgende bestemming. Ze doen wel veel op een dag hoor! Jeetje! De Yuyuan Gardens zijn heel mooi! Dat kan ik je niet vertellen... De foto's zullen het iets beter kunnen vertellen dan ik. Daarna zijn we nog lekker daar eventjes wezen shoppen! Lekker afdingen! Boedhaatje van papa en mama gehad! Vet lief. En geeindigd in natuurlijk de Starbucks!
In de avond nog met ze meegegeten en toen met de taxi naar huis gegaan en een wasje voor ze gedraaid. Toen gaan slapen.

20 mei
Vandaag mocht ik weer vroege dienst draaien. Ik heb echt overal en nergens gestaan. Ik moest iedereen overnemen voor pauzes. Was wel leuk, lekker afwisselend. Toen ik klaar was, heb ik me snel omgekleed en heb een taxi gepakt. Er stond een hele rij en ik dacht daar ga ik niet in staan wachten, dus ik ben 20 meter verder gelopen en heb gewoon een taxi aan de straat aangehouden. Haha!
Papa en mama zijn vandaag naar hun nieuwe hotel gegaan. Want ze blijven nog meer dan een week. Iedereen van die groep van die reisorganisatie is al naar huis. Maar goed, hun een nieuw hotel. Was hun hotelkamer weggegeven aan een ander en dus kregen ze een suite!! Bad, regendouche, kingsize bed, mooie woonkamer, alles!!! Oeh had ik dat maar voor 4 maanden.
We hebben de heledag een beetje gerelaxt. Mama en ik hebben nog wat boodschapjes om de hoek gedaan. Lekkere broodjes enzo gehaald. Ik heb nog mee gedaan aan tai-shi of hoe het ook mag heten! Van die dansen en yogadingen op straat. Doen al die Chinezen aan! Was wel grappig.
Die avond lekker bij papa en mama in hun hotelkamer geslapen!

21 mei
Deze ochtend werd ik wakker gemaakt met een ontbijtje van mijn vader! Die hij beneden uit de ontbijtzaal heeft mee gepikt. Omdat ik niet geregistreerd sta in dat hotel, kan ik daar ook niet ontbijten. Dus kan ik niet naar het ontbijt, dan komt het ontbijt wel naar mij! Haha...
We zijn vandaag met de Maglev trein geweest. Dat is een trein die gaat richting het vliegveld en weer terug, zonder tussenstoppen en bereikt een snelheid van 431 km per uur. Op de heen weg hadden bij alleen niet zo goed op het bordje gelezen, want het ene uur is zijn maximale snelheid 301 en het andere uur 431. Dus op de heen weg zijn we met 301 km per uur naar het vliegveld gegaan. Op het vliegveld hebben we een beetje rond gelopen opzoek naar een starbucks. Nergens! En alleen maar chinezen die geen engels praten.
Zelfs niet bij de info balie, maar goed... Geen starbucks dus. Op de terugweg gingen we wel met 431 km per uur. Binnen 7 minuten waren we 30 km verder! Echt vet!
Daarna zijn we toch wel even langs de Starbucks gegaan. Weer heerlijk aan mijn frappecino gezeten! En weer een beetje geshopt bij de Yuyuan Garden.
We zijn daarna even naar het hotel van papa en mama geweest om de spullen weg te leggen en hebben toen de taxi naar mijn huis gepakt. Voor het eerst dat ze mijn huisje zagen :D
Lekker gegeten bij de steakhouse tegenover.
Daarna zijn hun naar hun hotel gegaan en ik naar de mijne. Vroeg gaan slapen want morgen heb ik weer vroege dienst.

22 mei
Vandaag was het een best wel relaxte dag. Ik heb gewerkt en ben daarna gelijk naar huis gegaan. Papa en mama kwamen ook naar mijn huis en hebben een broodje ei gegeten op mijn kamer. Lekkere bruine boterhammen hadden we gevonden dus bruine boterhammen met ei! Lekker gezond ;) Mama en ik hebben nog 2 wasjes gedraaid, zodat ze weer een beetje kleding hebben. Nog een beetje tv gekeken en vroeg gaan slapen want de dag daarna had ik WEER vroege dienst!

23 mei
Eerst dus gewerkt was wel weer heel erg gezellig! Flink wat afgelachen, maar toch heb ik het een klein beetje gehad met het werk. :P Mijn hersens worden niet echt geprikkelt dus dan heb je er niet zo een zin meer in op een gegeven moment! Maar goed.
Toen ik klaar was weer naar papa en mama gegaan en toen zijn we met zn 3e naar de Financial Tower geweest. Daar was ik al een keer geweest, maar dat was overdag. En nu was het heel erg donder en dat was wel leuk. Daarna bij de blue frog gegeten en heb daarna de taxi naar huis gepakt en ben gaan slapen!

Nou ik hoop weer op veel reacties van jullie! Heb ik ook wat te lezen :P
Dikke kus Louwa

  • 06 Juni 2010 - 08:24

    Papa 06/06 10:30u:

    Lieve boef,10:30 uur NT is 16:30 CT. Zijn alweer meer dan een week bij je weg. Dan komt wel de datum die je weer thuis komt dichterbij. Ik heb de laatste verhalen weer even opnieuw gelezen. Je geniet nog steeds met volle teugen. Ik hoop wel dat jullie iets kunnen regelen nog wat in de omgeving van Shanghai te gaan doen. Deze laatste foto's zijn ook weer bijzonder, moest alleen af en toe de laptop draaien. Ik heb bij de andere verhalen gezien dat die wel goed staan met begeleidende tekst. Zal je nog wel geen tijd voor hebben gehad. Gisteren met Martin en Alie geBBQt en natuurlijk een tijd zitten skypeen. Martin heeft de laptop op de tv geïnstalleerd zodat je nu groot de kamer in komt en iedereen je kunt zien. Morgen is oma jarig, stuur even een smsje aan opa zijn telefoon. nr.0622621257 Nou boef dikke kus papa.

  • 06 Juni 2010 - 11:01

    Alie:

    ha die Milou
    ook Martvraagt of je de foto,s wil draaien zodat hij geen stijve nek krijgt. Zoek wel de uitdaging voor je hersens hoor want anders worden ze lui en dat wil je niet, je hebt heel wat in je mars dus er op af. Het was wel gezellig gisteravond je weer even te zien en te spreken en ook nog je nieuwe aankopen te bewonderen, het moet een paradijs zijn wat shoppen betreft begrijp ik. nou tot snel en wacht niet zolang met plaatsen want Mart wordt dan onrustig.
    liefs en blijf genieten Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Feb. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 34392

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 11 April 2012

Mexico

10 April 2010 - 01 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: